Egy év

Lánykérés

Sok változás történt az életemben az elmúlt egy évben. Lett lakásom, fix állásom és egy nagyon kedves és csinos barátnőm. Ennek örömére meglepetést terveztem számára és május 20-23 között egy hosszú hétvégét töltöttünk a Mátrában. A dolog pikantériája, hogy nem tudta hova megyünk, csak azt, hogy mikor.

Természetesen én jó előre megterveztem mindent, a google naptárba is beírtam az eseményeket, de csak program 01 - program 09 névvel. Titkolózni persze baromi nehéz volt, de mindig figyelmeztettem magam, nehogy valamit elszóljak.

Péntek reggel indultunk és utunk az M3-as felé vezetett. Még egy óra se telt el, de máris lejöttünk a pályáról és Gyöngyösnek vettük az irányt. A Kossuth utcában megálltunk és az Orczy kastélyhoz vittem, ahol a Mátra múzeum található. Egy pillanatig Adri azt hitte, hogy ez lesz a szállás, de hamar rájött, hogy ez csak egy kitérő a végső úti cél előtt. Pár órát itt eltöltöttünk, nagyon tetszett a gyönyörű kert, a pálma múzeum és természetesen a Mátráról is rengeteg érdekes dolgot láttunk.

Fagyizás után autóba ültünk és a hegy felé folytattuk útunkat. Félúton még itt is megálltunk és megnézük Sástót. Ez is egy nagyon szép kis hely, ahol a sásos tón áthaladva a MOL első fúrótornyához jutunk, amit úgy telepítettek át ide, hogy legyen kilátó. Nem volt rajta senki, 100 Forintért gyorsan jegyet váltottunk és felmentünk. Körbe-körbe-körbe, már kezdtünk szédelegni és kezdett az egész szerkezet egyre parásabb lenni. Ráadásul egy 30-40 fős diák csapat is pont most akart feljönni, így az utolsó 5 métert már nem tettük meg a tetejéig, mert a kissrácok annyira bemozgatták a kilátót, hogy csöppet elkapott minket a félelem :)

Délután 3 óra közeledett és a szendvicsezés után még az utolsó kacskaringós útat is megtettük. Elmentünk a Kékes mellett, Adri folyamatosan mitfárerkedett és mondta, hogy mikor jön éles kanyar. Persze menet közben kiszúrt egy táblát: Parádsasvár Kastélyszálló, és le is vágta, hogy ide fogunk menni. A meglepetés erejéből szerencsére nem vesztett semmit. Csodálatos hely, elit kiszolgálás. Magyarország egyetlen 5 csillagos kastélyszállója. A londíner még a bejárat előtt fogadott minket és elvette csomagjainkat, majd a második emeleti Katalina lakosztályba kísért minket. Kb 100 négyzetméter, külön előszoba, hatalmas háló, jakuzzi és szauna a fürdőben. Egy jó kis hétvégének nézünk elébe.

Lecuccolás után megnéztük az 5 órai teát, de ez és még pár apróság azért egy kicsit csalódást okozott. Egy 5 csillagos helytől nem olyan 5 órai teát vártam, hogy egy melegvíz ki van téve + jónéhány filter és tesség csináld meg magadnak. Az egész napos ingyenes italfogyasztás se 100%-ig volt az amire számítottam, a koktél lap 2 ingyenes koktélt tartalmazott, mind a kettő szóda alapú, és csak az egyikben volt alkohol. Ez legyen a legnagyobb baj, minden másra szavunk nem lehet.

Vacsora előtt megnéztük a parkot, pihentünk egy kicsit, majd lementünk az étterembe. Minden nap új étlap, igényes kivitelben, svédasztalos terítés, de az italokat a pincérek hozzák. 1 előétel, 2 féle leves, 4 féle főétel, 3 féle desszert és sajttál. Egész különleges dolgokat ettünk, volt itt őzgerinctől kezdve a szarvas sonkán át a pisztrángig minden. A pincér közben a lakosztályunkba bekészítette az édes pezsgőt és küldettünk még fel pár üveg vizet is.

Vacsora után pedig következett az este és a hétvége legnagyobb meglepetése. Adrit megkértem, hogy várjon az előszobában, míg én a szobát előkészítem az 1 éves évfordulónk ajándékához. Bekötöttem a szemét a sáljával, betettem neki a Once filmzenéjét, én pedig a hálóban gyertyákat gyújtottam. Hoztam még fényképezőt és kamerát is, mind a kettőt állványra szereltem és 2 kamera állásból terveztem megörökíteni a pillanatot. 5 perc készülődés után Adrit még mindig bekötött szemmel a szobába kísértem és az ágy előtt található ülőkére ültettem. Semmit se sejtett. Az én szavam itt már kicsit akadozott, de nem betanult szöveget akartam mondani, hanem spontán ami jön. Megköszöntem az elmúlt egy évet, a rengeteg örömöt és boldogságot, és megvallottam neki, hogy szeretném, ha ez egész életünkön át így maradna, így hát legyen a feleségem. Meglepődött, de örült is nagyon. Még a sál levétele előtt igent mondott és átölelve megcsókolt. A gyűrűt tartalmazó kis szív alakú dobozt a kezébe adtam, ami tovább fokozta csak meglepetését és örömét. Pár percig a gyűrű lefoglalta, sikerült olyat találni, ami tetszett neki nagyon. Büszkén húzta az ujjára és hordja azóta is :)

Szombatra pihenést terveztem, kihasználni a wellnes részleget, de végülis csak a masszázsra jelentkeztünk be. Kitaláltuk, hogy utána inkább barangoljunk kicsit, mert ma jó idő van, holnapra pedig zivatart mondanak. Elmentünk egy ólomkristály műhelyhez, ahol csak a boltot tudtuk megnézni, a munkát csak hétfőn láthattuk. Vettünk 1-2 vázát, majd hétfőn egy pohárkészletett az elegáns alkalmakra. Kikérdeztük az eladó nénit, hogy hol érdemes enni és mit javasol, mit nézzünk meg. Parádon ajánlott egy kis csárdát, illetve mondta az Ilona vízesést. Elmentünk hát ebédelni az ajánlott helyre, nem is csalódtunk. Kipróbáltuk a helyi spéci ételekből összeállított tálat és ittunk hozzá helyi szörpöt. Elmentünk a Cifra istállóhoz, ami egy kocsi múzeum, majd a Siroki vár túra helyett az Ilona vízesést választottuk. Autóval egész sokáig el lehetett menni, majd állítólag az autó út után már csak 300 méter. Gondoltuk ez még belefér, mert vacsorára vissza akartunk érni. A néni képzeletbeli mérőszalgja rosszul lehetett beskálázva, mert a 300 méter az úgy 3-4 km volt. Jót túráztunk, de a vacsorának csak a végére értünk oda.

Vasárnapra azt találtuk ki, hogy a Parádon látott reklám tábláról vagy a quadosokat, vagy a segwayeseket hívjuk fel. A quad volt előbb, így őket tárcsáztam. Épp felénk tartott az emberke, mert egy család a kastélyszállóból ma megy a hosszabb túrájukra. Oké, akkor megyünk mi is. Volt 45 percünk összekészülődni. Erről csak annyit, hogy baromi jó volt, élvezetes volt az erdőben az alig járt ösvényeken csapatni, a szük helyeken áthaladni. A végén Adri is kipróbálta, hisz a kressz már megvan neki és 1 rutin órát is vett, csak el tud vezetni egy kormányozható 2 pedálos szerkezetet. A gázt kicsit jobban nyomta mint kellett volna és a sáros részt se kerülte ki, de legalább van egy vicces videónk :) A túráról kb fél órányi anyagot vettünk fel, majd a vágottat kiteszem ide.

Hétfőn csak a Kékest szerettük volna megnézni, de az előző napon a család meggyőzött minket, hogy a segway még jobb, mint a quad, így egy olyan túrára is beneveztünk a Kékes után. Ez tényleg baromi jó, 5 perc alatt eggyé válsz a járgánnyal és szinte már gondolattal tudod irányítani, csak javasolni tudom mindenkinek. 3-4 órás túra után bevágtunk 1-1 gyrost, majd vissza kellett térnünk Pestre. Videók itt is készültek, vágás után ezt is meg lehet nézni.

Baromi sok emlék és kedves pillanat maradt erről az útról. A barátnőmet most már menyasszonynak hívhatom és egy év múlva már feleség lesz belőle. Meghívók mennek majd időben mindenkinek :)

Chaar-Lee
    « 1/1 »
    #3
    pentekagi
    2011-07-18 19:37:58

Ezuton is gratulálok Nektek! Nagyon ötletes az egész lánykérés, ez a romantika hiányzik az egész világból! Nagyon összeilletek és kívánom, hogy továbbra is így szeressétek egymást!   Smile

#2
    Chaar-Lee
    2011-07-06 15:55:48

Az email cimem ugyan az mint a weboldal cime, az eljere meg irhatsz barmit. Pl ide nyugodtan irhatsz: chaarlee kukac chaarlee.hu

Van ismerosom, aki epp most keszittet kartyat, ha gondolod meg tudom adni az elerhetoseget, o grafikus is, szoval sokkal szebben osszeteszi a kartyat, mint az en regi generatorom.

#1
    Klamár Sára
    2011-06-19 19:20:08

Halihó!

Először is: gartulálok! Smile Nagyon sok boldogságot Nektek! Mellesleg: minden elismerésem, ami a leánykérés "lebonyolítását" illeti. Kevesen adnak manapság az ilyesmire. Profin intézted, ahogy egy férfihoz illik.

Másodszor: bocs, hogy ide írom, de nem találtam más elérhetőséget (béna vagyok)... lőjj le, ha tolakodó lennék. Szóval: hasonló cipőben járok, mint Te. Vagyis nem egészen. A Kedvesem szülinapjára szeretnék egy nagyon emlékezetes ajándékot adni. A mindene a HKK. Annak idején játszotta is, de az ő karakteréből nem készült lap. Gondolom, már sejted, hova akarok kilyukadni. Egy parti ürügyén kifaggattam feltűnés nélkül, hogy annó milyen karakterrel játszott. Ezt szeretném valahogy elkészíteni és a kezébe adni, de úgy, hogy játszható is legyen. Hogy betehesse a paklijába. Volt ezen az oldalon egy szerkesztőprogram 2004-ben, de nem találom. Ha esetleg meglenne még... már találtam nyomdát és papírt is... Neki nagyon sokat jelentene, azt tudom, úgyhogy nekem is. Szeretném, ha tudná, hogy ami neki fontos, az nekem is az, szimplán attól, ahogy ő érez. Ha esetleg tudsz segíteni, nagyon hálás lennék érte!

« 1/1 »

A cél voltaképp mi is?
    A cél, megszűnte a dicső csatának,
    A cél halál, az élet küzdelem,
    S az ember célja e küzdés maga.