Save/Load

az élet nem ilyen egyszerű

Rengeteg játékban találkozhattunk már a save/load funkciókkal és előszeretettel használjuk is őket. Arra lett ez kitalálva, hogy ha az ember elront valamit, akkor azt megpróbálhassa újra. Az élet viszont kegyetlen és a fejlesztő lusta volt leprogramozni ezen lehetőségeket.

Biztos mindenkiben megfordult már, hogy milyen jó lenne ezt vagy azt a dolgot másképp csinálni az életben. Meg kellett volna ragadni az ötletet abban a pillanatban és megvalósítani és most kőgazdag lehetne, vagy bátrabbnak kellett volna lenni és mikor a lány szépen mosolygott, akkor ahelyett, hogy elmentünk mellett csak le kellett volna szólítani. Az esetek többségében viszont mérlegelésre lett volna csak szükség és okosan dönteni...

De mikor tudjuk, hogy az életünknek melyik percében, órájában jönnek azok a dolgok, amikre helyesen vagy másképp kellett volna reagálnunk? Útólag visszanézve persze rájöhetünk, hogy itt bizony most elcsesztük, de ekkor már késő. A save/load kimaradt. Ez nem az a játék, ahol a másik utat is kipróbálhatod, itt csak egy van, a másikat csak sejted, hogy lehetett volna.

Rengeteg film foglalkozik ezekkel a gondolatokkal és szinte mindenkinek eszébe is jutnak, csak szerintem mindenkinek másképp. Nekem az egyik kedvencem a The Butterfly Effect (Change one thing, Change everything). Itt a főhős megkapja a speciális képességet, és képes megváltoztatni a múlt egy pillanatát, ami természetesen kihatással lesz a jelenre, a változás pedig sokszor hihetetlen. Ezt érzem én is sok esetben, hogy az életem néhány percében született döntés gyökeresen befolyásolja énemet és jövőmet.

A legdurvább példa, aminek örülök, hogy bekövetkezett, az az alábbi eset: 11-12 éves lehettem, amikor építkezéshez a szomszédtól vettünk téglát és unokatesómmal közösen tologattuk a talcsikát, benne a vörös kövekkel. Nem értettem, hogy Gyurci miért zsetonokban számolja azt a kevéske pénzt, amit apámtól kapott a melóért, ezért kifaggattam. Elmondta, hogy a Túlélők Földje játékra kell a pénz, amin pár hónappal később ennek hatására én is játszani kezdtem. Hogy miért fontos ez? Azért, mert megismerkedtem már a játékban olyan fogalmakkal, mint barátság, bizalom, üzlet és még sok egyéb, ami később hasznos lehet. Rengeteg ismerőst szereztem az egész országban, ennek hatására ismerkedtem a HTML-el és kezdtem el a webfejlesztést és programozást. Rengeteg élmény és sok egyéb feature amit csak a TF-esek értenek. Biztos lett volna ebben a 14 évben más is ami leköt, de engem ez talált meg és elégedett vagyok azzal amivé tett.

Az emberek vajon rájönnek azokra a pillanatokra, amiknél az életük jelentős fordulatot vett? Vajon ha nem abban a pillanatban sodródtunk volna oda ahova sodródtunk, akkor más vezetett volna minket az adott útra? Nem tudjuk meg soha, hiányzik a save/load.

Az biztos, hogy nyitott szemmel kell járnunk és tervezni, hogy az ilyen helyzetekben mindig a helyes utat válasszuk, mert mindig csak egyszer dönthetünk...

Chaar-Lee
    « 1/1 »
    #1
    Georgee
    2010-07-21 18:15:12

    Határozottan emlékszem a napra!

    Órákon át mutogattam a fordulókat. Örülök, hogy "Én" változtattam meg az életedet ... Cool

    « 1/1 »

    A cél voltaképp mi is?
    A cél, megszűnte a dicső csatának,
    A cél halál, az élet küzdelem,
    S az ember célja e küzdés maga.

    Kapcsolódó bejegyzések
    Login
    Youtube videók
    Friss kommentek

    Eladó Ház Üzlet Ercsi
    Eladó Családi Ház Ercsiben